W dzisiejszym społeczeństwie, tradycyjne podejście do inteligencji, oparte głównie na klasycznej definicji IQ, nie odzwierciedla pełnego potencjału każdego ucznia. W Niepublicznej Szkole Podstawowej Amadeus w Warszawie, przywiązujemy ogromną wagę do rozwijania inteligencji wielorakich, zgodnie z teorią Howarda Gardnera. Ta teoria zakłada istnienie różnych rodzajów inteligencji, takich jak językowa, matematyczno-logiczna, muzyczna, przestrzenna, cielesno-kinestetyczna, interpersonalna, intrapersonalna i naturalistyczna. W naszej szkole, staramy się stworzyć środowisko, które wspiera rozwój wszystkich tych rodzajów inteligencji u naszych uczniów.
Teoria Inteligencji Wielorakich
Teoria inteligencji wielorakich, opracowana przez Howarda Gardnera, podkreśla różnorodność umiejętności intelektualnych, zauważając, że tradycyjna definicja inteligencji może być zbyt ograniczająca. Gardner wyróżnił osiem rodzajów inteligencji, z których każdy ma swoje własne cechy i sposoby wyrażania się. W Szkole Amadeus, przyjmujemy tę różnorodność i dążymy do rozwijania wszystkich aspektów inteligencji u naszych uczniów.
Wspieranie Rozwoju Wszystkich Rodzajów Inteligencji
W Szkole Amadeus, nauczyciele starają się tworzyć środowisko, które umożliwia rozwój wszystkich rodzajów inteligencji u naszych uczniów. Wykorzystujemy różnorodne metody nauczania, które dostosowują się do indywidualnych potrzeb i preferencji uczniów, umożliwiając im wykorzystanie ich mocnych stron i zainteresowań.
1. Językowa i Matematyczno-Logiczna Inteligencja
Poprzez zróżnicowane zadania pisemne, dyskusje, gry matematyczne i problemowe, uczniowie rozwijają swoje umiejętności językowe oraz logiczne myślenie.
2. Muzyczna i Przestrzenna Inteligencja
Zajęcia muzyczne, plastyka, rysunek, projekty przestrzenne i inne aktywności artystyczne pozwalają uczniom rozwijać swoje zdolności muzyczne oraz przestrzenne wyobrażenie.
3. Cielesno-Kinestetyczna Inteligencja
Przez zajęcia sportowe, taniec, teatr i inne aktywności fizyczne, uczniowie mają okazję do rozwijania swoich umiejętności ruchowych i kinestetycznych.
4. Interpersonalna i Intrapersonalna Inteligencja
Praca w grupach, projekty zespołowe, dyskusje i zadania, które wymagają samooceny, wspierają rozwój umiejętności interpersonalnych i intrapersonalnych.
5. Naturalistyczna Inteligencja
Poprzez eksplorację natury, zajęcia z biologii, ogrodnictwo i inne aktywności związane z środowiskiem naturalnym, uczniowie rozwijają swoją naturalistyczną inteligencję.
W Niepublicznej Szkole Podstawowej Amadeus w Warszawie, przywiązujemy ogromną wagę do rozwijania inteligencji wielorakich u naszych uczniów. Poprzez zróżnicowane metody nauczania i wsparcie indywidualnych potrzeb każdego ucznia, staramy się stworzyć środowisko, które umożliwia rozwój wszystkich rodzajów inteligencji. Wierzymy, że dzięki temu podejściu, nasi uczniowie będą nie tylko dobrze przygotowani do życia, ale także rozwijają się jako kompleksowe jednostki gotowe na wyzwania przyszłości.